2021 수능특강 영어 2강 STN 분석자료

반응형
반응형

#에스티엔학원 02.307.7254.

#STN학원 02.307.7254.

2021년 수능특강 02강 STN 분석자료입니다.

학생들의 학습 편의를 위해 제공하는 자료입니다.

변형문제들도 또한 추가적으로 지속적으로 연재토록 하겠습니다.

2021 수특 영어 STN 분석자료 02강.pdf
3.40MB

 

자료를 하나하나 제작하는

열정적이고 실력있는 STN 학원에서의

수강 문의는

#에스티엔학원 02.307.7254.

#STN학원 02.307.7254.

 


2-1

Just as I was approaching thirty, I was offered a sponsorship to go to the Ladies Professional Golf Association in the USA and attend their qualifying school. But I was very concerned about my family rather than thinking it was a good opportunity. If I accepted the sponsorship offer, I couldnt continue to work for Mom, to help her out and to earn us some extra income between amateur golf tours. This would mean there would be less money coming in to begin with, though the sponsorship money would support me through qualifying school. Of course, there was a small chance I could make the grade to become a professional, which should lead to higher earning opportunities. It was a risk for us financially. I dont want to leave you in trouble, Mom.” “Never mind about that, daughter. Of course you must do this. Its a wonderful opportunity. Well manage. She smiled. We always have up to now, and its time for you to step out and take the chance.” “Are you sure?” “Of course Im sure. If you dont give it a go, youll always regret it. I was so glad to receive her support. Thanks to her words, I was able to move on to my goal with a lighter heart.

 

막 서른이 되어 가던 때, 나는 미국 여자 프로 골프 협회에 가서 그들의 퀄리파잉 스쿨에 참여할 수 있는 후원 제안을 받았다. 하지만 나는 그것이 좋은 기회라고 생각하기보다는, 내 가족이 매우 걱정되었다. 내가 그 후원 제안을 수락하면, 계속 엄마를 위해 일하고, 그녀를 돕고, 아마추어 골프 투어 사이에 약간의 추가 수입을 우리에게 벌어다 줄 수 없었다. 비록 후원금이 퀄리파잉 스쿨을 마치도록 나를 지원하겠지만, 이것은 우선 들어오는 돈이 더 적으리라는 것을 의미할 것이었다. 물론, 내가 프로 선수가 되는 수준에 이를 가능성은 약간 있었는데, 그것은 더 높은 소득의 기회로 이어질 것이었다. 그것은 재정적으로 우리에게는 위험한 일이었다. “엄마, 난 엄마를 곤경에 처하게 하고 싶지는 않아요.” “딸아, 그건 신경 쓰지 마라. 당연히 넌 이것을 해야만 해. 정말 좋은 기회란다. 우리는 어떻게든 해낼 거야.” 그녀는 미소 지었다. “우리는 항상 지금까지 해내 왔고, 지금은 네가 (집을) 잠시 떠나 기회를 잡아야 할 때란다.” “정말이에요?” “물론 정말이지. 한번 해 보지 않으면, 넌 항상 후회할 거야.” 나는 엄마의 지지를 받아서 참으로 기뻤다. 엄마의 말 덕분에, 나는 더 가벼운 마음으로 목표를 향해 나아갈 수 있었다.

 

2-2

It was the day when I had the opportunity to attend my first board meeting. I arrived early. It was a great honor that I had been asked to join them as a board member. Their mission was important. The other members were powerful, highly respected women from across the nation. I had heard about their work and their reputations for years. I was finally going to get a chance to meet them. As I walked into the meeting room, someone from the organization was already there, getting ready for the meeting. Caterers were bringing in delicious treats and hot coffee. I looked at the big mahogany table and quickly saw that name tags and binders were already being arranged and placed on the table. I saw my name with a handwritten note from the president welcoming me to my first meeting. Quite frankly, I couldnt believe what my eyes were seeing!

 

내가 처음으로 이사회에 참석할 기회를 가졌던 날이었다. 나는 일찍 도착했다. 내가 이사로서 그들과 함께해 달라는 요청을 받은 것은 큰 영광이었다. 그들의 임무는 중요했다. 다른 이사들은 전국 각지 출신의 유력하고 매우 훌륭한 여성들이었다. 나는 수년간 그들이 한 일과 그들의 평판에 대해 들었었다. 나는 마침내 그들을 만날 기회를 가지게 될 것이었다. 내가 회의실로 들어섰을 때, 조직의 누군가가 이미 그곳에 와서 회의 준비를 하고 있었다. 출장 연회 업체 직원들이 맛있는 특별한 음식과 뜨거운 커피를 들여오고 있었다. 나는 커다란 마호가니 탁자를 바라보았고, 이름표와 서류철이 이미 탁자 위에 정돈되어 놓이고 있는 것을 곧 알아챘다. 나의 이름이 회장이 손수 쓴 쪽지와 함께 나의 첫 회의 참석을 환영해 주고 있는 것을 나는 보았다. 아주 솔직히 말해, 나는 내 눈이 보고 있는 것이 믿기지 않았다!

 

2-3

Caley turned away from the Christmas tree and saw her mother fussing at the kitchen sink. She was a few inches shorter than Caley, and still healthy at fifty-three. She looked to be in her early forties with fine wisdom lines showing only when she smiled. Today she was smiling. She loved nothing better than to have all of her children in the house sharing fun and food. The table was lined with shrimp and cocktail sauce, hot wings with dips, Swedish meatballs, ham and turkey, not to mention the variety of vegetables and dinner rolls. There was far too much food for thirteen people, but the leftovers were always divided up and the tradition continued. Mom called the family into the living room. Its that time! she smiled as she handed out stockings to everyone. This too was a tradition. The stockings held small things for each individual as well as candies and fun stuff.

*fuss 법석을 떨다

 

Caley는 크리스마스트리에서 시선을 돌려 엄마가 부엌 싱크대에서 법석을 떨고 있는 것을 보았다. 엄마는 Caley보다 키가 몇 인치 더 작았는데 53세의 연세에도 여전히 건강했다. 그녀는 40대 초반으로 보였는데 미소 지을 때만 가느다란 연륜의 주름이 드러났다. 오늘 그녀는 미소 짓고 있었다. 자신의 모든 자녀들이 집에서 즐거움과 음식을 나누는 것보다 그녀가 더 좋아하는 것은 없었다. 식탁에는 각종 채소와 디너롤(동그란 모양의 식전빵)은 물론이고, 새우와 칵테일 소스, 소스를 곁들인 매운 닭 날개, 스웨덴식 미트볼, 햄과 칠면조 고기가 줄지어 놓여 있었다. 13명에게는 지나치게 많은 음식이 놓여 있었지만 남은 음식은 늘 나눠 가졌고 그 전통은 계속되었다. 엄마는 가족들을 거실로 불러들였다. “시간이 됐다!” 엄마가 모두에게 크리스마스 스타킹을 나누어 주며 미소 지었다. 이것도 역시 전통이었다. 크리스마스 스타킹에는 사탕과 재미난 것들뿐만 아니라 각 개인을 위한 작은 것들도 들어 있었다.

 

2-4

The door opened into our office area and a voice said to the secretary, Where does Bolea sit? It was the CEOs and I could hear him walking toward my office. He was a tall, muscular man. Suddenly, he was standing in my doorway with his right arm raised. I was thinking, Hes going to punch me. I was frozen as he walked over to the desk. I braced myself for the impact as he laid his arm on my shoulder and said, Nice job, Bolea. It took a lot of courage to speak against me and you showed a lot of integrity. You never backed down and you described a future for the company that I had not considered. As he walked out the door he said, I wanted you to be the first to know that I approved the project you suggested. I was stunned. I had gone from near fainting for fear of losing my job to the delighted state of a conquering warrior, satisfied with myself for sticking up for what I felt was right. Within minutes people were walking into my office congratulating me, an uplifting experience that had me holding my head up high.

 

우리 사무실 구역으로 문이 열렸고 어떤 목소리가 비서에게 “Bolea는 어디에 앉아 있나요?”라고 말했다. 그것은 CEO의 목소리였고 나는 그가 내 사무실을 향하여 걸어오고 있는 소리를 들을 수 있었다. 그는 키가 큰 근육질의 남자였다. 갑자기 그가 오른쪽 팔을 든 채 내가 있는 곳의 출입구에 서 있었다. 나는 “그가 나를 주먹으로 때릴 거야.”라고 생각하고 있었다. 그가 책상으로 걸어왔을 때 나는 얼어붙었다. 나는 충격에 대해 마음의 준비를 단단히 하고 있었는데, 그때 그가 내 어깨에 팔을 얹고 “잘했네, Bolea. 내 말에 반대 의견을 말하는 것은 많은 용기가 필요했을 거고. 자네는 진실함을 많이 보여 줬어. 자네는 결코 물러서지 않고 내가 생각하지 못했던 회사의 미래를 설명했어.”라고 말했다. 문밖으로 걸어 나가면서 그는 “난 자네가 제안한 프로젝트를 내가 승인했다는 것을 자네가 맨 처음 알기를 원했네.”라고 말했다. 나는 어안이 벙벙했다. 나는 직장을 잃는다는 두려움 때문에 거의 기절할 뻔한 상태에서 내가 옳다고 생각한 것을 지킨 것에 대해 만족하며 정복하는 전사의 기뻐하는 상태로 바뀌어 있었다. 몇 분도 안 되어 사람들이 내 사무실에 걸어 들어와서 나를 축하해주었는데, 그것은 내 머리를 높이 치켜들게 한 행복감을 준 경험이었다.

 

반응형

이 글을 공유하기

댓글

Designed by JB FACTORY